reklama

Zničiť slobodu?

Existuje sloboda? Nie. Ako môže existovať niečo, čo nikto nikdy nezažil, nevidel. No nemôže. Tak neviem kvôli čomu majú ľudia stále potrebu riešiť slobodu, je to obyčajné slovo, ako napríklad kečup. Až na to, že ten existuje a má aj zmysel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)

Sloboda. Rozporuplná téma. Pýtala som sa mnohých ľudí a počula som rôzne názory. Áno existuje, nie neexistuje, "ja som slobodný a šťastný" a blablabla...

Veď..Čo je sloboda? Ja si ju predstavujem ako vietor. Ide si kam chce, kedy chce, nieje od ničoho závislá, ničomu sa neviaže, žije zo dňa na deň, neplatí účty, nekupuje rožky a nemusí chodiť ani na wc.

Toto existuje? To je maximálna sloboda, aspoň podľa mňa.....A to nezažijeme nikdy.

Sloboda zvierat. Ktoré zviera je slobodné? Buď je zavreté v klietke, kňučí a musí sa pýtať von. Ak žije voľne v prírode, tak tiež musí dávať pozor na svoj život a utekať napríklad pred poľovníkmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Som slobodný, žije sa mi skvele" Jasne, čo z toho, čo ten človek robí je slobodné? To, že sa rieši s kadekým? Alebo sa nerieši? Aj tak nieje slobodný, pretože stále musí robiť všetko to, čo robia všetci.

So slobodou sa mi spája slovo "potreba". To je presne tá vec, ktorá nás núti konať. Prečo? Práve preto, že každý človek to má v svojej podstate, v podstate živej bytosti. Či už primárne alebo sekundárne potreby, všetko to patrí k ľuďom. A potreba so slobodou dokopy určite nejde, to nefunguje. Čo z toho vyplýva? Kým sme živé bytosti a máme svoje potreby a potreby spoločnosti, tak slobodní nebudeme nikdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slobodný... Asi by som to prirovnala k slovu nezávislý. Áno, to je ono. Každopádne si myslím, že sloboda nejestvuje. Existuje len možnosť slobodne si vybrať a zaviazať sa svojmu rozhodnutiu.

Poznám veľa ľudí túžiacich po slobode. Ale povedzme si to narovinu. Je to len slovná hračka, ktorá sa používa ale nieje v skutočnosti reálna. Tak na to radšej všetci zabudnime, alebo najlepšie bude, ak si to všetci vymažeme so slovníka. Bude sa nám, mne, a dokonca aj vám ľahšie žiť.

Mária Šandalová

Mária Šandalová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tu zistím snáď.Feedjit Live Blog Stats Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu